Pakalpojumi
Māla trauki Keramisko darbnīcu iespējams iepazīt procesu, kā māls pārtop greznā vāzē, krūzē, šķīvī vai citā keramikas izstrādājumā.
Meistarklases
Savā praksē esmu iedvesmojies un integrēju arī IKEBANA – japāņu floristikas mākslas principus, kuri māca mums saskaņu, struktūru un dabiskuma nozīmi.Kamēr KAIZEN principi, uz pastāvīgu uzlabošanu vērsta filozofija, atgādina par mazo, bet nepārtrauktu progresu mūsu prasmēs un izpratnē. Šie principi palīdz man un studijas dalībniekiem attīstīt pacietību, smalkjūtību un atvērtību jaunām idejām un pieejām.Kā Jūsu keramikas pavadonis, es neuzspiežu stingras vadlīnijas, bet gan vēlos iedrošināt jūs atrast savu unikālo balsi mālā.Katrā keramikas meistarklasē vai nodarbībā mēs ceļojam cauri mākslas un pašizteiksmes procesiem, atklājot, kā māls var kalpot par spoguli savai iekšējai pasaulei.
Lasīt vairāk
- Ir keramiķi, kuri specializējas podniecībā – darina ikdienā lietojamus traukus, izmantojot podnieka virpu vai rullētus māla plastus, vai lipinot priekšmetus. Šādus darbus bieži apdedzina neglazētus, svēpē, iegūstot „melno keramiku”. Māla traukus glazējot un apdedzinot ar malku kurināmos cepļos temperatūrā ap 1040℃, iegūst pārsteidzoši krāšņus darbus – izcils piemērs ir Latgales tradicionālā keramika. Daudz podnieku savos darbos izmanto trauku formas, iespaidojoties no etnogrāfiskajiem traukiem taču glazē tos ar matētām, kristāliskām vai efektu glazūrām, piešķirot traukiem unikālu raksturu. Podnieki mūsdienās izmanto ne tikai cepļus, bet arī tehniski augstas kvalitātes elektriskās apdedzināšanas krāsnis.
- Porcelāns ir ļoti iecienīts keramikas materiāls, ko izmanto gan dizaina, gan dekoratīvās mākslas virzienā strādājošie keramiķi. No porcelāna izstrādājumus parasti atlej – katram priekšmetam tiek izgatavots modelis, noņemta ģipša forma, kurā lej šķidru porcelānu. Ģipsis iesūc ūdeni, pie formas sienām pielīp porcelāna masa, veidojot trauka biezumu. Lieko porcelānu no formas izlej. No vienas formas var iegūt 50 un vairāk priekšmetu. Porcelānu var arī veidot, izgatavojot priekšmetus no porcelāna plasta, vai pat virpojot. Visus porcelāna priekšmetus dedzina krāsnī temperatūrā no 1240 līdz 1300 ℃, atkarībā no porcelāna veida. Jārēķinās, ka porcelāna izstrādājums, to dedzinot, saruks par 16-18% (atkarīgs no konkrētās masas).
- Ar akmens masu strādā līdzīgi kā ar porcelāna masu. Akmens masai piejaucot maltu, izdedzinātu masu, iegūst šamotu, kas ļauj veidot liela izmēra keramikas priekšmetus. Tie mazāk deformējas un saglabā formu. Šos materiālus biežāk izmanto keramiķi, kuri strādā mākslas vai dizaina jomā. Jārēķinās, ka arī akmens masas izstrādājums, dedzinot, saruks par 16-18% (atkarīgs no konkrētās masas).
- Atšķirīgs keramiķu darbības virziens ir keramikas priekšmetu apgleznošana. Virsglazūras apgleznojums – izmantojot īpašas porcelāna apgleznošanas krāsas (arī zeltu), ar spalvu vai otu apglezno jau gatavu keramikas priekšmetu. Zemglazūras apgleznojums – izmantojot īpašas krāsas, veic apgleznojumu uz vienreiz dedzināta trauka virsmas pirms glazēšanas, vai vienreiz dedzināta un glazēta trauka – uz nepiededzinātas glazūras. Trauku otrreiz dedzina tikai pēc apgleznošanas.
Darbnīcas
Māla trauki
Māla trauki Radoša darbnīca “Grašu māja” ir lolota vīzija, kas ieguvusi reālas aprises keramikas darbnīcas veidolā. Šeit īstenojas meistara Ivara Graša radošās ieceres un top melnās jeb svēpētās keramikas darinājumi, kas savu rūdījumu iegūst atklātās uguns ceplī.Tā ir radīšanas telpa un tagadnes realitāte, kurā saplūst pagātne caur senajām podniecības tradīcijām un nākotne ar jaunām idejām. Ikviens darinājums ietver un glabā sevī informāciju ne tikai pat tā tapšanu, bet arī par daudz senāku pieredzi, atspoguļojot kā senatnes, tā arī šodienas elpu. Dabas tuvums, ar tās ritmiem un valdošo mieru iedvesmo, ļauj sadzirdēt sevi un radīt dzīvus darbus.
Lasīt vairāk
- Ir keramiķi, kuri specializējas podniecībā – darina ikdienā lietojamus traukus, izmantojot podnieka virpu vai rullētus māla plastus, vai lipinot priekšmetus. Šādus darbus bieži apdedzina neglazētus, svēpē, iegūstot „melno keramiku”. Māla traukus glazējot un apdedzinot ar malku kurināmos cepļos temperatūrā ap 1040℃, iegūst pārsteidzoši krāšņus darbus – izcils piemērs ir Latgales tradicionālā keramika. Daudz podnieku savos darbos izmanto trauku formas, iespaidojoties no etnogrāfiskajiem traukiem taču glazē tos ar matētām, kristāliskām vai efektu glazūrām, piešķirot traukiem unikālu raksturu. Podnieki mūsdienās izmanto ne tikai cepļus, bet arī tehniski augstas kvalitātes elektriskās apdedzināšanas krāsnis.
- Porcelāns ir ļoti iecienīts keramikas materiāls, ko izmanto gan dizaina, gan dekoratīvās mākslas virzienā strādājošie keramiķi. No porcelāna izstrādājumus parasti atlej – katram priekšmetam tiek izgatavots modelis, noņemta ģipša forma, kurā lej šķidru porcelānu. Ģipsis iesūc ūdeni, pie formas sienām pielīp porcelāna masa, veidojot trauka biezumu. Lieko porcelānu no formas izlej. No vienas formas var iegūt 50 un vairāk priekšmetu. Porcelānu var arī veidot, izgatavojot priekšmetus no porcelāna plasta, vai pat virpojot. Visus porcelāna priekšmetus dedzina krāsnī temperatūrā no 1240 līdz 1300 ℃, atkarībā no porcelāna veida. Jārēķinās, ka porcelāna izstrādājums, to dedzinot, saruks par 16-18% (atkarīgs no konkrētās masas).
- Ar akmens masu strādā līdzīgi kā ar porcelāna masu. Akmens masai piejaucot maltu, izdedzinātu masu, iegūst šamotu, kas ļauj veidot liela izmēra keramikas priekšmetus. Tie mazāk deformējas un saglabā formu. Šos materiālus biežāk izmanto keramiķi, kuri strādā mākslas vai dizaina jomā. Jārēķinās, ka arī akmens masas izstrādājums, dedzinot, saruks par 16-18% (atkarīgs no konkrētās masas).
- Atšķirīgs keramiķu darbības virziens ir keramikas priekšmetu apgleznošana. Virsglazūras apgleznojums – izmantojot īpašas porcelāna apgleznošanas krāsas (arī zeltu), ar spalvu vai otu apglezno jau gatavu keramikas priekšmetu. Zemglazūras apgleznojums – izmantojot īpašas krāsas, veic apgleznojumu uz vienreiz dedzināta trauka virsmas pirms glazēšanas, vai vienreiz dedzināta un glazēta trauka – uz nepiededzinātas glazūras. Trauku otrreiz dedzina tikai pēc apgleznošanas.
Veikals
- keramikas darbnīcas un malkas cepļa apskati
- trauka veidošanas demonstrējums uz podnieka ripas
- iespēja iegādāties keramikas traukus
- radošo darbnīcu – iejušanos podnieka lomā un māla pāla pārvērtības. Tiek piedāvāta māla trauku izveide uz podnieka ripas vai rokām veidots trauks meistaru pavadībā. Darbus iespējams ņemt līdzi bez apdedzināšanas vai atstāt apdedzināšanai malkas ceplī
- keramikas meistarklases korporatīvajos pasākumos
- radošā aktivitāte jaunlaulātajiem kāzu dienā
- Māla trauki izveides individuālas apmācības.
Lasīt vairāk
- Ir keramiķi, kuri specializējas podniecībā – darina ikdienā lietojamus traukus, izmantojot podnieka virpu vai rullētus māla plastus, vai lipinot priekšmetus. Šādus darbus bieži apdedzina neglazētus, svēpē, iegūstot „melno keramiku”. Māla traukus glazējot un apdedzinot ar malku kurināmos cepļos temperatūrā ap 1040℃, iegūst pārsteidzoši krāšņus darbus – izcils piemērs ir Latgales tradicionālā keramika. Daudz podnieku savos darbos izmanto trauku formas, iespaidojoties no etnogrāfiskajiem traukiem taču glazē tos ar matētām, kristāliskām vai efektu glazūrām, piešķirot traukiem unikālu raksturu. Podnieki mūsdienās izmanto ne tikai cepļus, bet arī tehniski augstas kvalitātes elektriskās apdedzināšanas krāsnis.
- Porcelāns ir ļoti iecienīts keramikas materiāls, ko izmanto gan dizaina, gan dekoratīvās mākslas virzienā strādājošie keramiķi. No porcelāna izstrādājumus parasti atlej – katram priekšmetam tiek izgatavots modelis, noņemta ģipša forma, kurā lej šķidru porcelānu. Ģipsis iesūc ūdeni, pie formas sienām pielīp porcelāna masa, veidojot trauka biezumu. Lieko porcelānu no formas izlej. No vienas formas var iegūt 50 un vairāk priekšmetu. Porcelānu var arī veidot, izgatavojot priekšmetus no porcelāna plasta, vai pat virpojot. Visus porcelāna priekšmetus dedzina krāsnī temperatūrā no 1240 līdz 1300 ℃, atkarībā no porcelāna veida. Jārēķinās, ka porcelāna izstrādājums, to dedzinot, saruks par 16-18% (atkarīgs no konkrētās masas).
- Ar akmens masu strādā līdzīgi kā ar porcelāna masu. Akmens masai piejaucot maltu, izdedzinātu masu, iegūst šamotu, kas ļauj veidot liela izmēra keramikas priekšmetus. Tie mazāk deformējas un saglabā formu. Šos materiālus biežāk izmanto keramiķi, kuri strādā mākslas vai dizaina jomā. Jārēķinās, ka arī akmens masas izstrādājums, dedzinot, saruks par 16-18% (atkarīgs no konkrētās masas).
- Atšķirīgs keramiķu darbības virziens ir keramikas priekšmetu apgleznošana. Virsglazūras apgleznojums – izmantojot īpašas porcelāna apgleznošanas krāsas (arī zeltu), ar spalvu vai otu apglezno jau gatavu keramikas priekšmetu. Zemglazūras apgleznojums – izmantojot īpašas krāsas, veic apgleznojumu uz vienreiz dedzināta trauka virsmas pirms glazēšanas, vai vienreiz dedzināta un glazēta trauka – uz nepiededzinātas glazūras. Trauku otrreiz dedzina tikai pēc apgleznošanas.